Kermiskoers 2020 Grote Brogel

De werkgroep koers en het bestuur van de Brueghelbikers zouden graag willen weten wat jullie mening is ivm het wel of niet organizeren van de Kermiskoers dit jaar in Coronatijden.

Hieronder geven we een samenvatting van hoe en wat dit inhoudt voor de club. Onderaan de pagina kan je dan je dan je mening doorgeven.

Randanimatie

We gaan geen drank of eetstanden voorzien aan de aankomst/finish zone.

Uitgangspunt is koers volgen bij u thuis, langs het parcours zodat het volk meer gespreid is en er minder volk aan de aankomstzone zal zijn.

Hierbij kan er evt. met lokale handel iets opgezet worden: bv evt BBQ pakketten kunnen worden besteld via de lokale horecazaken (SPAR, slachter,…), die dan tijdens de koers in de tuin/voortuin kunnen genuttigd worden met vrienden etc. (in acht nemen met max 15 pers wegens corona). Evt. terras bij Brueghelheem. Zo zouden we naast de renners een koers te kunnen geven ook iets kunnen doen voor de buurt en de horeca.

Koers

3 koersen dit jaar. de Kids koers brengt teveel risico met zich mee om te organiseren. (teveel op te kleine afstand, te weinig tijd tussen de koersen, teveel volk op hetzelfde moment)

  • Nieuwelingen koers 13.30 u (Tijl, zijn laatste jaar als nieuweling)
  • Gentlemenkoers 16.00 u
  • Dorpskoers. 18.00 u

Er is een verplichte voorinschrijving voor alle koersen. en een verplichte pauze van 1 uur tussen elke koers.

Koers isw met Cycling Vlaanderen. Er zal 1 Covid verantwoordelijke van cycling vlaanderen + 1 of meerdere Covid verantwoordelijke club aangesteld worden

Start & Aankomst

Start / Finish zone wordt afgebakend met aparte in en uitgang owv:

  • aantal bezoekers tellen zodat max. niet wordt overschreden
  • mensen attent te maken op covid19 maatregelen zoals afstand houden, verplichting mondmasker in start/finish zone, gebruik handgel
  • zoals de regels nu zijn mogen er in deze zone max 400p aanwezig zijn (renners tellen niet mee als deze aan het koersen zijn)

GO’s

Onze normale GO’s zitten in een risicogroep qua leeftijd, deze gaan we niet vragen, de burgemeester kan wel clubleden wel tijdelijk machtigen

Aansprakelijkheid organisatie / vrijwilligers

Als organisatie zijn we verantwoordelijk voor

  • Flyers rondsturen, controles uitvoeren, mensen attent maken, COVID-19 regels volgen
  • Zolang de organisatie alles gedaan heeft volgens de regels, kan ze niet aansprakelijk gesteld worden.
  • Tuin animatie is NIET voor de organisatie

Organisatie

  • werkgroep koers
    • coördinatie
    • opbouw & afbraak (met helpers).
  • COVID-19 verantwoordelijk (min 1 pers. Liefst meerdere)
  • Helpers
    • GO’s (± 15 pers)
    • In-uitgang (± 4 pers)
    • COVID-19 team (± 4 pers)
    • 3 volgwagens tijdens koers. (3 pers)
    • Inschrijving (± 4 pers)

Zouden we dit jaar de Brueghelkoers laten doorgaan?

Laden ... Laden ...